söndag 8 april 2012

Lily Bee gånger två...

Idag tänkte jag visa två ganska olika layouter, båda gjorda med papper från Lily Bees nya kollektion Buttercup. Det orangegula och blå är toksnyggt tillsammans, men jag fastnade också för det blå, grå och vita och min första layout fick gå i de färgerna.

Jag har använt Distress Stain Picket Fence och Gesso på min bakgrund och jag har skvätt de svarta dropparna med lite Tattered Angels Glimmer Glaze.

Layouten handlar om att jag nog aldrig har kämpat så hårt för något och engagerat mig så mycket, som i den omorganisation av skolorna som de just nu håller på med här där jag bor. Jag har skrivit mängder med mail, ett antal insändare och till och med ett par debattartiklar i tidningen. Oavsett hur det slutar så är jag glad att jag verkligen försökt påverka och att jag sett till att göra min röst hörd.



Jag älskar verkligen det vita pappret med cirklarna med text - Flower Pot.





Den andra layouten blev istället blå och orange och färgerna står verkligen ut mot den svarta bakgrunden.

Alva har lärt sig att räkna till nio på finska, med hjälp av sin "Hello Kitty-dator". Hon har räknat och räknat och räknat och hon har också haft förhör med mig, så nu tror jag nästan att jag kan också. Dessutom hittade hon på ett eget tal, som liksom passade in - Tuvdeksan - efter lillasyrran Tuva förstås. :)



Den toksnygga washitejpen från Queen&Co passar verkligen perfekt till Lily Bees papper. Bokstäverna är från Prima och var egentligen ljusa, men jag färgade dem svarta med hjälp av en svart penna, en Faber Castell Pitt Pen.



På båda layouterna har jag skrivit min journaling längs med kanterna på olika papper. Jag gillar att placera min text så och den blir som en dekoration i sig.

Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: Lily Bee Designs Buttercup, Sunflower, Puddles, Flower Pot, Rain Boots
Bokstäver: Lily Bee Designs Buttercup, Prima Marketing
Färg: Gesso, Distress Stain Picket Fence, Faber Castell Pitt Pen
Dekorationer:Washitejp Queen&Co Ziggy Summer, Prima Cabachon

Jag hoppas att ni har en mysig och bra påskhelg!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Supersnyggt! Och vad kul att scrappa lite vardagliga ting! Bra att få det dokumenterat! Den översta layouten hade så läcker effekt med färg-"kletandet"!!

Jeanette Nyström sa...

Såå läckra LO! Jag gillar det vita "kladdet" på översta LO:n. Har aldrig införskaffat Picket Fence. Förstår inte varför. Nu hamnar den på inköpslistan:)

Snygga färger på den andra LO:n. Gillar journalingen runt kanterna

Kram
Jeanette