söndag 1 april 2012

Månadsutmaning April!

Som många redan vet brinner vi för färger och roliga tekniker här på Scrapgalen! Det finns så mycket man kan skapa med just hjälp av olika färger, mediums, stencils, stämplar och mycket mer. Denna månad tänkte vi utmana er med en ny typ av teknik nämligen att skapa en Art-journal sida.
Art-journaling kan man översätta som dagboksanteckningar mixad med konst. Vad som är konst finns det inga regler för och vad som är vackert ligger i betrakarens ögon så känn er inte skrämda av denna utmaning.
När vi hade våran CC visade jag, LillBlomman, i en video hur jag skapade en Art-journal sida. Kika gärna på den om du känner för lite live inspiration.
Länk till videon: http://vimeo.com/36858516

Lite regler måste vi ju ha! Så ni måste ha roligt, ni måste vara modiga och ni måste använda färger. Men hur och vad sidan handlar om bestämmer ni. Men någon typ av journaling/text skall finnas med. Den kan vara handskriven eller något helt annat. Det skall inte vara en layout eller ett kort utan just ngt du vill sätta in i en bok eller spara på ngt annat sätt.

Här kommer lite inspiration i form av en sida som jag skapade när Scrapgalen var på Stockholm City Scrap förra helgen. Jag har använt Dabbers, den söta fågelstämpeln från butiken, Pit-Pens och mycket mer!









Ladda upp ditt bidrag här senast den 30/4 klockan 23:59 och var med och tävla om ett presentkort till ett värde av 300 kronor i Scrapgalens butik. Ditt alster skall vara skapat till denna utmaning och bara till denna. Du får visa i bloggar, gallerier och så vidare. Länka gärna hit så fler kan vara med! Petra och teamet röstar fram en vinnare som meddelas i början av maj.

Petra med teamet!



5 kommentarer:

Camilla - Bitz n picez sa...

Men åååå vad kul!!! Den här kommer jag inte att missa. ÄLSKAR sådant här!

Pauline sa...

Høres spennende ut, kanskje jeg skulle prøve meg på denne nå i påsken... ;-)

Marja Seidemo sa...

..kanske får hoppa på den här också...grymt kul utmaning:-)

Jeanette Nyström sa...

Åhh, kul utmaning! Passar mig perfekt som håller på att knåpa ihop ett inspirationsalbum till mig själv!

Kram
/Jeanette

Unknown sa...

Jag klämde ur mig följande art journal sida idag! http://piasdoodling.blogspot.se/2012/04/scrapgalen-har-en-art-journaling.html Tack för fantastisk inspiration från Teamet!! /Pia